Saturday, August 10, 2013

ျမတ္ဆရာအေပါင္းကို ပူေဇာ္ပါသည္


  

 ေမး။        ။ဆရာဦးေအာင္သင္းခင္ဗ်ား။ ယေန႕ ေဟာေျပာသြားေသာ ပညာႏွင့္ပတ္သက္သည့္

               အေၾကာင္းအရာမ်ားတြင္ ဆရာဆရာမ မ်ားအေနႏွင့္ အသိတစ္ခု ရရွိပါသည္ခင္ဗ်ား။

             
               အတုိခ်ဳပ္ေျပာရလွ်င္ ဆရာဆုိသည္မွာ နာသံုးနာ အျပင္ ယခုလုိ ဆရာ့လုိ ပညာမ်ား
          
               ေပးႏုိင္လွ်င္ နည္းနာေကာင္းမ်ား ထည့္သံုးပါက နာေလးနာလုိ႕ ထည့္သံုးသင့္

                ပါသလားခင္ဗ်ား။

                 

                                                                                          ဦးေမာင္ေမာင္ႏုိင္

                                                                                          မံုရြာဒီဂရီေကာလိပ္

ေျဖ။

            ဟုတ္တယ္။ ဒါ ဆရာဆုိတဲ့ဟာ တကယ့္ဆရာေကာင္းျဖစ္လွ်င္ ႀကံဆေနရတာ။ ငါ ဒီဥစၥာ

ကေလးေတြကို သင္ရင္ ဘယ္လုိသေဘာေပါက္မလဲဆုိတာ ႀကံဆေနရတာ။ သြားရင္းလာရင္း ႀကံဆ

ေနရတာ။ ဦးေႏွာက္ အလုပ္လုပ္ေနရတာ။ ဆရာလည္း ဦးေႏွာက္ခါးေတာင္းက်ိဳက္ရတယ္။ ငါ အဲဒါနဲ႕

ပါတ္သက္လုိ႕ ႀကံဳလုိက္လုိ႕ ေျပာလုိက္ရဦးမယ္။ ဟုိအရင္တုန္းက မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ထဲမွာ ေရးခဲ့ဖူးတယ္။

အဲဒါေလးေတာင္ ျပန္ေဖၚထုတ္ရင္ေကာင္းမလား မသိပါဘူး။ ကန္႕ကူလက္လွည့္ ဆုိတာပါ။

          ဆရာတစ္ေယာက္စာသင္တာ ၀လံုးတန္းေလးစာသင္တာ။ သင္တဲ့ဥစၥာ က်ဳပ္သြားၾကည့္ေနတာ။

ကုိညဏ္စိန္တဲ့။ သူက မူလတန္းတုန္းက ပန္းခ်ီနည္းျပဆရာ။ ပန္းခ်ီနည္းျပဆရာကေန Subject Teacher

လုပ္ရမယ္ဆုိတာနဲ႕ အႏုပညာနည္းျပဆရာေတြ ဘာသာေျပာင္းခန္႕လုိက္တာ။ သင္တာေပါ့။ သင္ေတာ့

 ငါနဲ႕သူနဲ႕ အေတာ္ခင္တယ္။ ေက်ာင္းပိတ္တဲ႕အခါ ငါ သူ႕ဆီသြားလည္ေနတာေပါ့။ သူတို႕ကမပိတ္ေသး

ေတာ့ သြားထုိင္၊ သြားေစာင့္ေပါ့။ စကားေလး ဘာေလးေျပာ၊ ကေလးေတြနဲ႕ သူက အရုပ္ေတြေရးေနတာ။

ဘာမွလည္း မသင္ဘူးဗ်။ အရုပ္ေတြ ေရးျပတယ္။ သူက ပန္းခ်ီေလး ဘာေလးတတ္ေတာ့။ အဲဒီတုန္းက

 ဖုိးေရႊလိပ္လုိ အရုပ္ႀကီးေတြေပါ့။ အဲဒီမွာ ဖုိးေရႊလိပ္က ေရးလုိက္တာ။ ကေလးေတြက ဟာ ....

ဖုိးေရႊလိပ္ ဘာညာနဲ႕......။ တစ္ေန႕မွာ လမ္းေလွ်ာက္သြားတယ္။ တုတ္ေကာက္ေလး တပ္လုိက္။

ေဆးလိပ္ႀကီးတပ္လုိက္နဲ႕ ကေလးေတြက ရယ္ေနတာ။ ဥပမာ . .. ယုန္တစ္ေကာင္က ဆုိၿပီး ေရးလုိက္၊

ပံုေတြခ်ည္းပဲ။ ခင္ဗ်ားဟာ တစ္ခုမွလည္း စာမသင္ေသးပါလားဗ် ဆိုေတာ့၊ ဟာဗ်ာ ..... ဆရာကလည္း

စာသင္တာ အခ်ိန္မေရြးသင္လုိ႕ရပါတယ္။ ကေလးေတြ အတန္းေပ်ာ္ဖုိ႕လိုတယ္။ ဟာ  အတန္းကလည္း

ေပ်ာ္လုိ႕ဗ်ား။

       မင္းတုိ႕ ငါ ဇီးသီးေကြ်းမယ္၊ စားမလားဆိုေတာ့ ဟာ .... စားမယ္။ သူက ၀လံုးေလးကို ၀ုိင္းေနေအာင္

ေရးၿပီးေတာ့ ဇီးသီးေလးဆုိၿပီး အညွာေလးကို ထစ္ခနဲ တပ္လုိက္တာ။ ေဟာဒီမွာ ဇီးသီးတစ္လံုး စားစမ္း

ဆိုၿပီး ပစ္ေပးေယာင္ လုပ္လုိက္တယ္။ ဟာ ... ဟုိကလည္း စားတယ္ ....။ ကြ်န္ေတာ့လည္း ေပးဦး၊

ကြ်န္ေတာ့လည္းေပးဦး ဆိုေတာ့ ေရးလုိက္တယ္၊ တစ္လံုး။ အယ္ ဇီးသီးေတြ ေပးေနတာ။ ဇီးသီးေတြ

ေရးေနတာ ဘာလုပ္ေနမွန္း မသိဘူး။ ကုိယ့္လူ ဘာလုပ္ေနတာတုန္း ဆုိေတာ့ အသာေနစမ္းပါ။ ခင္ဗ်ား

နားမလည္ပါဘူး။ ခင္ဗ်ား တကၠသုိလ္ဆရာ။ ခင္ဗ်ား နားမလည္ပါဘူးဆို .....။

      အဲဒါ ေနာက္ ၿပီးလည္းၿပီးေရာ ဒီေန႕တဲ့ မင္းတို႕ ငါ ဇီးသီးမေပးေတာ့ဘူးတဲ့၊ မင္းတို႕က ဇီးသီးေပးတဲ့၊

ငါ ၀ယ္မယ္တဲ့။ ဇီးသီး ငါးလံုးကုိ အမွတ္တစ္မွတ္ေပးမယ္တဲ့။ ဟုိေကာင္ေတြက ဘာလုပ္တုန္းဆုိ ....

ဒီမယ္ေနာ္ နားေထာင္ ဇီးသီးကုိ ပိန္ေနလုိ႕ရွိရင္ ငါ မလုိခ်င္ဘူးတဲ့။ ၀ ၀ ေလး လံုးလံုးေလးမွ ငါ ၀ယ္မယ္

တဲ့။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီလုိဒီလုိ လက္ယာရစ္ေပါ့။ ေရးတဲ့ ဇီးသီးက အပုပ္၊ ဒီလုိေပါ့ ေျပာင္းျပန္မေရးရဘူးတဲ့။

 ဒီလုိဒီလုိ ေရးတဲ့ ဇီးသီးမွ ငါ ၀ယ္မယ္တဲ့။ ဒီလုိ ဒီလုိ ဆိုၿပီး ကေလးေလးေတြကို ၀ုိင္းခုိင္းတာေပါ့ လက္နဲ႕

 “ဘယ္လုိ ဘယ္လုိ ၀ုိင္းရမယ္၊ ဒီလုိ ဒီလုိ ၀ုိင္းရမယ္ ” ....

                              (ရယ္သံမ်ား)

            အဲဒါ ဒီလုိဒီလုိ ၀ုိင္းတဲ့ ဇီးသီးမွ ငါ ၀ယ္မွာ။ ဒီလုိဒီလုိ လက္၀ဲရစ္၀ုိင္းတဲ့ ဇီးသီး၊ အဲဒီ ဇီးသီး အပုပ္

ငါ လက္မခံဘူးတဲ့။ဟာ ကေလးေတြက ၀ုိင္းတယ္ ဟာ .. ေရး ... သူတို႕ခ်င္းက ဆရာ ဆရာ ဒီေကာင္က

ဒီလိုႀကီး ေရးတယ္တဲ့။ ဟာ မဟုတ္ဘူးဆရာ ဒီလုိ ဒီလုိနဲ႕ သူတို႕ခ်င္းလည္း ၾကည့္တယ္။ ဒီလုိ ဒီလုိနဲ႕။

အဲဒါ လုပ္ၿပီးမွ ဇီးသီးလာေရာင္းတယ္။ ဟာ ဒီဇီးသီးက ပိန္တယ္ကြာ၊ ေပးလုိက္မယ္ တစ္မွတ္၊ တစ္မွတ္

ေပးလုိက္တယ္။ ဟာဇီးသီးေတြ လာေရာင္းၾကတယ္။ ဘာလုပ္တာလဲဆိုေတာ့ “၀” ၀လံုး သင္တာေလတဲ့။

                            (ရယ္သံမ်ား)

      “၀” လံုးသင္တာတဲ့။ ကဲ ... ၾကည့္စမ္း။ အဲဒီ ဇီးသီးေရာင္းၿပီးေတာ့ “၀” လံုးေတြခ်ည္း ေရးေနတာ

အၾကာႀကီးဗ်ာ။ တစ္ေန႕လာလည္း ဒီဇီးသီးေတြ၊ ဒီ၀လံုးေတြကို အမွတ္ေပးလုိက္၊ ဘယ္လုိလုပ္လုိက္၊

ညာလုိလုပ္လုိက္နဲက ခင္ဗ်ားဟာ ၀လံုးသင္တာ ၿပီးမၿပီးႏိုင္ဘူးဆုိေတာ့ .... ဟာဗ်ာ ကုိေအာင္သင္းက

လည္း မသိဘဲနဲ႕ ေနစမ္းပါတဲ့။ ျမန္မာ အကၡရာ “၀” လံုးက အေျခခံတာတဲ့။ “၀” လံုးမ၀ုိင္းလုိ႕ရွိရင္ အဲဒီ

သူငယ္တန္း ဆရာမ၊ မူလတန္း ဆရာမ ပ်င္းၿပီဆိုရင္အဲဒီကေလး တစ္သက္လံုး လက္ေရးမလွေတာ့ဘူး

တဲ့။ ကဲ .... ။

                             (ရယ္သံမ်ား)

          ၾကည့္စမ္း၊ ဟုတ္လား။ ငါ လက္ေရးမလွတဲ့ ကေလးေတြ ၾကည့္လုိက္ရင္ အဲဒီ အတုိင္းပဲ။ မင္း

မူလတန္း ဘယ္သူနဲ႕ေတြ႕၊ “၀” လံုးတန္း ဘယ္သူနဲ႕ေတြ႕၊ အဲဒီ ဆရာမ ည့့ံလုိ႕ေနာ္။ အဲဒါၿပီးေတာ့မွ

တစ္ေန႕က်ေတာ့ ကႀကီး ကုိ ေရးလုိက္တယ္။ က၊ ခ၊ ဂ၊ ဃ၊ င လာစမ္း၊ မင္းနာမည္ ဘယ္သူတံုး။

ကြ်န္ေတာ့နာမည္ ဘယ္သူပါ။ ဟုိေကာင္ မင္းနာမည္ ဘယ္သူတံုး ကြ်န္ေတာ့နာမည္ ဘယ္သူပါ။

အဲဒီထဲမွာ နာမည္မရွိတဲ့သူ ပါသလားေဟ့။ မပါပါဘူး ခင္ဗ်။ အဲဒီ အခါက်ေတာ့ ေအးကြ ..... မင္းတုိ႕မွာ

နာမည္ရွိသလုိပဲကြတဲ့။ သူတို႕မွာလည္း နာမည္ရွိတယ္။ သူ႕နာမည္က က..... ကႀကီးလုိ႕ ေခၚတယ္ကြ။

 ဟာ .... ငါ ဘာလုပ္ပါလိမ့္လုိ႕။

                           (ရယ္သံမ်ား)

           အဲဒီလုိ လုပ္ၿပီး သင္သြားတာ .... ကုိင္း။ ေနာက္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ ေနာက္က်ေတာ့

စာလံုးေပါင္းေတြ သင္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဘာေတြ ေရးတယ္ထင္တုန္း။ “ခင္သန္းႏု” ဆို ... ။ အမယ္

ဟုိေကာင္ေတြက ဒါ သူတို႕ႀကိဳက္တဲ့ နာမည္ေတြခ်ည္းပဲ။ ရုပ္ရွင္ကား အာဠ၀ီေမာင္ရႊီးတို႕ ဘာတုိ႕

အဲဒါမ်ိဳးေပါ့။

                          (ရယ္သံမ်ား)

           အဲဒီလုိဟာမ်ိဳးေတြ ေရးသင္တာ။ အဲဒီလုိဟာမ်ိဳးေတြ ေလွ်ာက္သင္သြားတာ။ သူတို႕ေခတ္

သူတို႕အခါတုန္းက ကားေတြေပါ့။ အဲဒီတုန္းက နာမည္ေတြေပါ့။ ကေလးေတြက တ၀ုန္း၀ုန္းနဲ႕

စာဖတ္ေနတာ။ သူတို႕ ႀကိဳက္တဲ့ဟာမ်ိဳးေတြေပါ့။ ကုိင္း.....ဟာ ဒီဆရာဟာ “၀” လံုးတန္း ဆရာပဲ။

ဒီဆရာဟာ ဒီျပင္ဆရာနဲ႕ တူသလား။ နည္းနာဟာ လုိအပ္ပါတယ္။

                ေျပာလုိက္ပါဦးမယ္ ဆရာအခ်င္းခ်င္းဆိုေတာ့ နည္းနည္း လွ်ာရွည္လုိက္ဦးမွ။ က်ဳပ္က

ကန္႕ကူလက္လွည့္ဆုိၿပီး ထည့္လုိက္တာ သိပ္ႀကိဳက္ၾကတာ။ ဒီ ငါ့ကို မုန္းတဲ့ေကာင္ကေတာင္ ခ်ီးက်ဴး

တယ္။ ငါနဲ႕ ရန္ျဖစ္ေနတဲ့ေကာင္။ ေကာင္းလုိက္တာ ဦးေအာင္သင္းရာ တကယ္ကုိ ေကာင္းတာ။

 ေနာက္က်ေတာ့ ဆရာအတတ္သင္ေပါ့။ ကေလးမ တစ္ေယာက္သြားတာ။ ေတာင္တြင္းႀကီးကေန

သြားတာ။ အဲဒီ ခုန သင္တဲ့ဆရာက ကုိညဏ္စိန္တဲ့။ သူက ကန္႕ကူလက္လွည့္ဆုိတဲ့ ေက်ာင္းေလး

ဖြင့္ထားတာ။ မူလတန္းေလးပါပဲ။ ပင္စင္ယူၿပီး ဖြင့္ထားတာ။ အဲဒီလုိပဲေပါ့။ တရုန္းရုန္းနဲ႕။ ခုထက္ထိလည္း

တရုန္းရုန္းပဲေနေတာ့ ကန္႕ကူလက္လွည့္ဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးက တစ္ျပည္လံုးျပန္႕သြားၿပီ။ ျပန္႕တဲ့အခါ

အဲဒီမွာ ကေလးမေလးကို ေမးတယ္တဲ့။ ညည္းက ဘယ္ကတုန္း ဆိုေတာ့ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက ေမးေတာ့၊

ကြ်န္မက ေတာင္တြင္းႀကီးကပါတဲ့။ ဟ ေတာင္တြင္းႀကီးကဆုိ ဒီဘာလာ တက္ေနစရာ လုိေသးလဲတဲ့။

ညည္းတို႕ဆီမွာ ကန္႕ကူလက္လွည့္ဆုိတဲ့ ေက်ာင္းရွိသားပဲ။ သူ႕ဆီသြား သိပ္ေကာင္းတာပဲလုိ႕ ဆုိတယ္။

ေနာက္က်ေတာ့ အဲဒီ ငါ့ ကန္႕ကူလက္လွည့္ဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါးကို စာကူးစက္နဲ႕လွည့္ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းေတြ၊

ဆရာအတတ္သင္ေက်ာင္းေတြမွာ အကုန္လံုး ေပးထားတယ္။ ေအာင္သင္း ေရးလုိက္တာ ေပါ့ေတာ့ေတာ့

မထင္နဲ႕။

                            (ရယ္သံမ်ား + လက္ခုပ္သံမ်ား)

           အဲဒီေတာ့ နာသံုးနာ ဆုိတာအျပင္ နည္းနာရွာ ဆုိတဲ့ နာ ေလးနာ အလြန္သင့္ျမတ္ ေလ်ာ္ကန္တဲ့

အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္ဆုိတာ ဆရာ ဦးေမာင္ေမာင္ႏုိင္အား ကြ်န္ေတာ္ ေျဖၾကားလုိက္ပါတယ္။

           က်န္းမာပါေစ. ...........

                           (ရယ္သံမ်ား  + လက္ခုပ္သံမ်ား)

    မွတ္ခ်က္။       ။ ယခုတင္ျပခဲ့တာကေတာ့ 18 . 11 . 1994  ေသာၾကာေန႕ နံနက္ 9 . 00 နာရီတြင္

                       မံုရြာၿမိဳ႕၊ မံုရြာေကာလိပ္တြင္ ဆရာဦးေအာင္သင္း “ပညာ” ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေဟာေျပာပဲြမွ

                       ေကာက္ႏွဳတ္ တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

              လက္ဦးဆရာ အမိအဖ၊ ငယ္စဥ္ မူလတန္းမွစ ယခုတုိင္ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ၾကားဆရာ

                                    အေပါင္းအား ရွိခိုးပူေဇာ္ ဂုဏ္ျပဳလုိက္ရပါသည္။



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...