လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ ဒီပဲယင္းေသရည္ေသရက္ ေမတၱာစာကို ဒီပဲယင္း ဒါယကာ၊
ဒါယိကမမ်ား ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ခ်က္ေၾကာင့္ ၁၂၄၉ ခုႏွစ္တြင္ေရးသားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဤေမတၱာ
စာတြင္ ေလာကအေၾကာင္း၊ ဓမၼအေၾကာင္း၊ သမုိင္းေၾကာင္းေတြကို ျပည့္စံုစြာ ေဖၚျပထားပါတယ္။ ေသရည္
ေသရက္ေသာက္သံုးသူမ်ား အျပစ္ ၆ ပါးႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ရေၾကာင္း၊ ပစၥဳပၸန္မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာ ဆင္းရဲဒုကၡ
ခံစားရသလို ေနာင္သံသရာမွာလည္း မေကာင္းႏုိင္ေၾကာင္းကုိ ယခုလုိ ေရးသားေဖၚျပထားပါတယ္။
ထုိသုတၱန္ပါဠိကို အဓိပၸါယ္ညွိလုိက္ေသာ္၊ သိေလမယုတ္၊ မုခ်မွန္စြာ၊ သူရာငါး၀၊ ေမရယငါးေထြ၊
ထန္းေရခ်ဥ္ခါး၊ ေန႕ညမေသြ၊ ေမ့ေလ်ာ့ေစ၊ ေပလွေအာင္ေသာက္စားကာ၊ ကုိယ့္စီးပြားဥစၥာတုိ႕သည္၊
မ်က္ေမွာက္မွာႏြမ္းညွိဳး၊ တက္ဆင့္ကာမဖြံ႕ၿဖိဳးဘဲ၊ အက်ိဳးမဲ့ကုန္ဆုံးလွ်က္၊ ပ်က္ျပဳန္းသည္တျခား။
တရားႏွင့္မဖက္၊ စကားဆုိးထြက္ၿပီးလွ်င္ တစ္ဖက္သားမနာလုိေအာင္ ေျပာဆိုမိအတန္တန္ေၾကာင့္၊
ခုိက္ရန္ႀကီးျဖစ္ပြား၍၊ အခ်င္းမ်ားတတ္သည္တစ္ခု။ စားေသာက္မွဳအေရး၀ယ္၊ သတိေ၀းကင္းကြာ၍၊
သတိျဖင့္ မခ်င့္ႏွိဳင္း၊ စားခ်င္တိုင္းေသာက္စား၍၊ နာဖ်ားျခင္းဗ်ာဓိႏွင့္ တုိင္းမသိေရာဂါကို၊ ၿငိဳျငင္စြာ
ခံစားရျခင္းတျခား။ မည္သူ၏ သတို႕သားသည္ တရား၌ မကပ္၊ မ်ိဳးဇတ္ကို မညွာ၊ ရပ္ရြာကို မငဲ့ဟု၊
ခ်ိဳးဖဲ့ေသာသတင္းႏွင့္ ေက်ာ္ေဇာျခင္းေပ်ာက္ကြယ္၍၊ ကဲ့ရဲ႕ဖြယ္ျဖစ္သည္တစ္ျဖာ။ သူရာတန္ခုိးျဖင့္
ပုဆုိးကုိယ္၀တ္၊ ယြင္းခြ်တ္ကင္းကြာ၊ အဂၤါႀကီးငယ္၊ မတင့္တယ္ႏွင့္၊ ပဲြလယ္မွာရူးေသာေၾကာင့္၊
သူတစ္ထူးျမင္ျပန္လည္း၊ ကုိယ့္ပံုဟန္မတင့္တယ္၊ မ်က္ႏွာလဲႊဖယ္ၾက၍၊ မဖြယ္ရာလံုးလံုး၊ ကုိယ့္ဘ၀ကိုယ္
ျဖဳန္းလွ်က္၊ သက္ဆံုးက်ိဳးနည္း၊ ရွက္အုိးႀကီး ကဲြရသည္ တစ္ဌာန။ ေသာက္၀မူးေ၀၊ သူရာယစ္က၊
တစ္ေခတၱေသေသာေၾကာင့္ ဥာဏ္ေပတံုးကာ၊ ေမွးပညာႏွင့္၊ ေပစာမတတ္၊ မမွတ္သတိ ဒိဌိမိစာၦ၊
ၿပိတၱာသမုတ္၊ လူယုတ္လူန၊လူ႕ဗာလျဖစ္ရသည့္တစ္စခန္း။ ဤေျခာက္ရပ္နည္းလမ္းကို စည္းကမ္းသတ္
ဥပေဒျဖင့္၊ ျမတ္စိေႏၱအာလုတ္မွ၊ မိန္႕ထုတ္၍ေဟာေတာ္မူခဲ့ေပသည္။
ေသာက္ၾကဴးသူတစ္သင္း၊ ပုလင္းႀကိဳက္ လူ႕ဗာလ၏ ျဖစ္ေနက် ဓေလ့မွာ၊ ရွိသ၍ဥစၥာ၊
စုပါေသာ္လည္း ဖတ္မတင္၊ အိုးေပါက္တြင္ ေရေလာင္းသုိ႕၊ ဆင္းရဲေၾကာင္းစင္းစင္း၊ မြဲျပာက်
ေျပာင္တလင္းႏွင့္၊ ဖြတ္မင္းႀကီး ျပာထုိင္ေသာ္၊ ဥစၥာပိုင္ဘာမရွိ၊ မိတ္ေဆြနတၳိ၊ ေဖာ္ၾကင္ရာအိမ္သူမိက၊
မခ်ိေအာင္ က်ိန္ဆဲ၊ အိမ္ထဲတြင္ထပ္မနား၊ အရပ္ၾကားေအာင္ ဟစ္ေအာ္၊ လူေစာ္မွလည္း မနံဘိ၊
ဓါတ္မသိ သူႀကီးေခါင္းကေထာင္းလုိက္သည့္ မင္းမွဳေငြ၊ ၿမီေၾကြးေတြ ဗရဖြာ၊ လာလုိက္သည့္
အေခ်းေတာင္း၊ မေပးလွ်င္ ေထာင္းမည္ဟု၊ ရဲြ႕ေစာင္းလွ်က္ ထပ္ထပ္ၿငိဳး၊ ေငြညြန္႕တုိးမ်ားလည္း
ထမ္းပိုးေတြဆယ္ဆပြား၊ ၀န္ေဆာင္သည့္ ႏြားလား၊ ညြန္ေပ်ာင္း၌ တြားသကဲ့သုိ႕၊ ခါးခ်ဲ႕ရင္ပြ၊ဆင္မလွ
ျမင္သမွ် မေကာင္းႀကံဳ၍၊ ေပါင္းစံုေသာ ေ၀ဒနာ၊နာဖ်ားက ႏွိပ္စက္၊ စက္လက္က မသက္သာ၊
ေဆးကုစရာလည္း ေငြမရွိ၊ ေရာဂါႀကီး ဖိေသာအခါ၊ အင္မတိအင္မတန္ ေဇာငါးခ်က္ အျပန္တြင္၊
ကိုးကြယ္ရာ ရွာမရ၊ ငရဲေကာင္ နိမိတ္ျပ၍၊ အနိစၥအရက္အုိးမွာ ေသခ်င္းဆုိး ေသရေလသတည္း။
ေသလွ်င္ေသခ်င္း၊ ယမမင္း ငယ္သား၊ အပါယ္ဘံု ပုလိပ္မ်ားက၊ ခါးႀကိိဳးနဲ႕ နားႀကိဳး၊ သံတံက်င္
ထုိးၿပီးလွ်င္၊ ဓါးမိုးကာ တလက္လက္၊ လွံတံျဖင့္ ရုိက္ႏွက္၍၊ ေသအရက္ သူေကာင္းသားကို၊ သံျပားႀကီး
တ၀င္း၀င္း၊ သံပူေရအုိးတြင္းသို႕၊ ဆင္းဟဲဟု ပစ္ခ်၊ မဆင္းဘဲေနလွ်င္၊ ဧရ ႀကိမ္လံုး၊ လွံမ ခြ်န္းေတာင္း၊
ခက္ရင္းေကာင္းျဖင့္၊ ေၾကာင္းမဟန္ မွဳန္းေလသည္။ မဆံုးႏိုင္တစ္ဖန္၊ သံႏွဳတ္သီး တ၀င္း၀င္း၊
က်ီးလင္းတ တစ္သင္းက၊ အတင္းပင္ ထုိးဆြ၊ ေၾကာက္စရာ့ ေခြးဘီလူး၊ အစြယ္ႀကီး ငွက္ေပ်ာဖူးႏွင့္၊
ျပဴးတူးတူး ေၾကာင္က်ားက်ား၊ ကုိက္ခဲ၍ ၀ါးျပန္ေသာ္၊ ေျပးအားလည္း ဘာမရွိ၊ သင္တုန္းစက္
မိျပန္လွ်င္၊ မခ်ိႏုိင္တျဖန္းျဖန္း၊ဦးေခါင္းမွ ေသြးပန္း၍၊ တစ္စခန္း ဒုကၡေတြ႕၊ ငရဲမီး အေငြ႕ေၾကာင့္၊
တေဆြ႕ေဆြ႕၊ တတုန္တုန္ တဟုိက္ဟုိက္၊ သံရည္ပူ က်ိဳက္က်ိဳက္မွာ၊ ဆင္းလုိက္ခ်ည္ တက္လုိ္က္ခ်ည္၊
ျမင့္ၾကာရွည္ ႏွစ္ေပါင္း၊ လြန္မင္းစြာ ရွည္ေညာင္း၍၊ ကံေကာင္းေၾကာင့္ လြတ္ျပန္လည္း၊ ၾကမၼာကံ
ေရွးအဟုန္၊ အက်ိဳးေပး မကုန္၍၊ ၿပိတၱာဘံုဌာန၀ယ္၊ သီသဥၥ န၀ေယာဇနံ၊ ဇိ၀ွဥၥသတ ေယာဇနံ၊
က်န္းဂန္အရွိ၊ ၿပိတၱာရုပ္ ဇာတိႏွင့္၊ ျဖစ္ရခ်ည္ ဖန္တစ္ခါ၊ ကုိးယူဇနာ ဦးေခါင္း၊ ေတာင္ေစာင္းႀကီး တမွ်၊
လွ်ာထုတ္က ခုႏွစ္ယူဇနာ၊ ကိုယ္ထည္မွာ ႏွစ္ဆယ့္ငါး၊ ယူဇနာႀကီးမား၍၊ အၿမီးဖ်ား အစ ဦးေခါင္းသို႕
က်ေလေအာင္၊ အၿမဲပင္ မီးေလာင္လွ်က္၊ ၿပိတၱာေကာင္ေျပာက္က်ားမွာ၊ ေသာက္စားရန္ ရွာမရ၊
ဒုကၡေတြ အနႏၱႏွင့္၊ ပုနပၸဳနံ အႀကိမ္ႀကိမ္ခံၿပီးမွ၊ ကံၾကမၼာ အေလ်ာက္၊ ၿပိတၱာက လြတ္ေျမာက္လည္း၊
ေနာက္ေနာက္က၊ ေသအရက္ အက်ိဳးေပးဆက္ျပန္၍၊ ရွက္စရာအထူးထူး၊ ေခြးရူး ၀က္ရူး၊
ဖန္ငါးရာ ရူးၿပီးေသာ္၊ လူရူးလည္း ဖန္ငါးရာ၊ လူျဖစ္ပါလည္း သံုးမက်၊ လူအ လူႏံု လူအဂၤါမစံုေသာ
ဘ၀မွာ အနႏၱအသေခၤ်ေယ်ာ၊ မေရႏိုင္ ေပါသည့္၊ ဘုရားေဟာ ေဒသနာ၊ ထင္အလင္းလာေခ်သည္။
No comments:
Post a Comment