Monday, September 9, 2013

လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေရးသားေတာ္မူေသာ “ႏြားေမတၱာစာ”




        ေက်းဇူးရွင္ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး ေရးသားေတာ္မူေသာ ႏြားေမတၱာစာ မွ ေကာက္ႏွဳတ္ခ်က္

         ၁၂၄၇ ခုႏွစ္၊ အဂၤလိပ္မင္း ၀င္စတြင္၊ မံုရြာၿမိဳ႕၊ လူႀကီး လူေကာင္းအေပါင္းတို႕ေတာင္းပန္ခ်က္

အရ၊ ေရးသားေတာ္မူအပ္ေသာ ေမတၱာစာ


          ျမန္မာတုိ႕ေဒသသည္၊ ဇဂၤလပီပီ၊ ႏြားကြ်ဲကိုအားမွီလွ်က္၊ ဘုိးေဘးဘီအစဥ္၊ သက္ေမြးမွဳတြင္

သည္ကုိ မ်က္ျမင္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႕သနစ္ေၾကာင္းရင္း၊ သိၾကလွ်က္အခင္းပါကုိ၊ သနားျခင္း ကြာေ၀း

သည့္၊ ငရဲေခြးအစာ၊ လူဒုႆီၿပိတၱာတုိ႕၊ မာန္မိစၧာယွဥ္ပူး၍၊ ေက်းဇူးျပဳ စီးပြားဖက္၊ ျမန္မာႏြယ္အဆက္

ကမာၻက ဖက္ခဲ့၍။ အသက္၏သဏၭာန္၊ မိတ္ရင္းစစ္မွန္လွေသာ၊ တိရစၧာန္ကြ်ဲႏြားကို၊ သားမယားေမြးမွဳႏွင့္၊

ကရုဏာမကပ္ဘဲ၊ သတ္ျဖတ္၍ေရာင္းသူမွာ၊ လမ္းႏွစ္ေၾကာင္းမရွိ၊ အ၀ီစိေအာက္ရြာမွာ၊ ကမာၻကို

ရက္တြက္၍၊ ေထာင္တစ္သက္ သြားေတာ့မည္။

     ယုတၱိႏွင့္ စဥ္းစားလွ်င္၊ ေရာင္းသမား ၀ယ္သမား ႏွစ္ဦးသားသေဘာတူ၊ ၀ယ္သူကမူလ၊ ေရာင္းသူက

ဘူတ၊ ၀ယ္သူေပါမွ ေရာင္းသူရႊင္၊ ေရာင္းသူရႊင္မွ တြင္တြင္သတ္၊ နေဘထပ္ လြန္းေပါင္းတင္သည့္အတုိင္း၊

 ျမင္ၾကလွ်က္၊ ဇြတ္ငင္သည့္ တဏွာေၾကာင့္၊ ဟင္းလ်ာသည္ဆုိလွ်င္ပင္၊ ခိုၿပိဳသည့္အတုိင္း၊ ၀ုိင္းၾကသည္

ကြ်က္ကြ်က္ဆူ သူမရ ငါမရ၊ ေငြစကုိ တျပင္ျပင္၊ ခ်ိန္ခြင္ကို တခါခါ၊ နက္ျဖန္လည္း လာပါေနာ္၊

သန္ဘက္လည္း ေမွ်ာ္ပါမည္၊ ေခၚလုိက္သူတခ်ိဳ႕၊ လက္တို႕၍ မွာသူ မွာ၊ ဟင္းလ်ာသည္ လာခဲဟု၊

 စိတ္ထဲက တ သူ တ၊ သုိ႕ျဖစ္၍ ေနၾကလွ်က္၊ ပါးစပ္က ပရိယာယ္၊ ေရာင္းလာလုိ႕ ၀ယ္ပါသည္၊

ဘယ္အျပစ္ရွိေပါင္လုိ႕၊ ေယာင္လုိ႕မ်ား မဟႏွင့္၊ ၀မ္းထဲက သေဘာကို၊ မေျပာဘဲ ကုန္စင္ေအာင္၊

 ျမင္ရင္းစဲြ ျဖစ္ၾကသည္။

           လူတို႕လုိ တီတီတာတာ၊ မေျပာတတ္ရွာၾကလုိ႕၊  ငုတ္တုတ္သာ မျပန္လွန္ ျပဳသမွ်ခံရသည္၊

ဌာန္ကရုိဏ္း ျပတ္သား၊ ႏွဳတ္လွ်ာမ်ား တတ္အားလွ်င္၊ ႏြားတုိ႕က ဆိုရန္ခြင့္ရွိသည္ အမွန္မွာ၊ ႏွစ္ျပည္

ေထာင္ တုိင္းသားတုိ႕ ျဖစ္ပြားသည့္ တြက္တာသည္ ငါတို႕မွာ သတၱဳ၊ အကုန္လံုး စုေခ်သည္၊ သူတို႕ေဘး၊

သူတို႕ဘိုး၊ သူတို႕ႏြယ္တစ္ရိုး၊ တစ္မ်ိဳးလံုး တစ္ေဆြလံုး၊ သူတို႕တုိင္ မဆံုး၊ တို႕တစ္ေတြ ပခံုးမွာ၊ မီးဟုန္း

ဟုန္း ထ မတတ္၊ တို႕လံု႕လ တို႕စြမ္းအင္၊ တို႕အပင္ပန္း ခံႏုိင္လုိ႕၊ ဆန္ စပါး ေျပာင္း ႏွမ္း၊ ဗူးခရမ္း ပဲအ

မ်ိဳးမ်ိဳး ေျမျပင္လံုး ေမာက္ၿဖိဳးေအာင္ တုိးတက္သည့္ ဘ႑ာႏွင့္ လိုရာတုိင္း ျပည့္စံု၊ ကုံလံုၾက အသီးသီး၊

ေက်ာင္းႀကီးေဆာက္ ဘုရားတည္၊ တစ္တုိင္းလံုး ၾကြယ္သည္မွာ ဘယ္သူက အရင္းဟု စဥ္းစားဖြယ္မရွိ၊

ထင္လင္းသိပါလွ်က္၊ သတိပင္ မေပၚ၊ ေက်းဇူးကို မေမွ်ာ္၊ စိတ္အေခ်ာ္တိမ္းပါး၊ မိတ္မေတာ္ စိမ္းကားလွ်က္၊

တုိကအသား၊ တို႕အသဲ၊ တို႕အဆီရႊဲရႊဲကို၊ ထမင္းပဲြအလယ္၊ အနင့္သား ထည့္ၿပီးလွ်င္၊ ရယ္ကာႏွင့္ ၿပံဳးကာ၊

အရသာခံစား၍၊ လင္မယားတစ္ေတြ၊ ၿမံဳ႕ၾကသည့္အေန၊ ၿမိန္ႏုိင္ေပ့ သူတို႕ကို၊ မ်ိဳရက္ေပ့ သူခံတြင္း၊ တို႕

လုပ္သည့္ ထမင္းကို၊ တုိ႕ဟင္းလ်ာ အသားႏွင့္၊ စားၾကသည့္ ျဖစ္နဲကို၊ တို႕အသဲ နာလိုက္ကဲ့။  

        သည္ေလာက္ေတာင္ ရိုင္းျပသည့္ လူသားတုိ႕ လက္ထဲတြင္ ဖဲြ ေျပာင္းရိုး ျမက္ ေရ၊ သံုးစား၍

ေနသည္ထက္၊ ေတာက်ားေတြ ပါးစပ္မွာ၊ ေခါင္းျပတ္၍ ေသရျခင္းသည္ အလြန္အမင္း ျမတ္ေသး၏။



   


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...